Prezentacja 2
Badanie roślin

17 lutego, 2016

gNa poprzedniej lekcji dzieci dowiedziały się ,że każdy żywy organizm łączą 4 cechy wspólne: potrzebują pożywienia, powietrza ,wody i mogą się rozmnażać. Dziś utrwalimy  wiedzę na konkretach.

Potrzebujemy tacę z :

  • rośliną doniczkową
  • liść
  • mały pojemnik z nasionami
  • etykieta z napisem BOTANIKA

Weź tacę i usiądź z dzieckiem,postaw tacę przed sobą. Powiedz: ” To jest taca Botanika”. Wskaż na etykietę na tacy i przeczytaj „botanika”. Przypomnij dziecku,że botanika to nauka o roślinach. Rośliny są żywymi organizmami ,a wszystkie żywe organizmy mają 4 cechy wspólne: potrzebują pożywienia, powietrza, wody i mogą się rozmnażać. Powiedz ,że każdy przedmiot na tej tacy służy do badania roślin.

Podnieś doniczkę i powiedz ,że to jest doniczka z rośliną. Trzymaj ją tak ,aby dziecko mogło zobaczyć. Badaj roślinę przez kilka minut a następnie przekaż ją dziecku mówiąc: „Botanika zajmuje się badaniem roślin.”Wskaż na etykietę i powiedz :”botanika”.

3

Podnieś liść z tacy i powiedz: „Ten liść jest częścią rośliny.”.Obejrzyj liść i podaj go dziecku,mówiąc : „Botanika zajmuje się badaniem roślin.” Wskaż na etykietę i powiedz : „botanika”.

Podnieś pojemnik z nasionami i powiedz : „Nasiona są częścią rośliny”. Oglądaj nasiona przez chwilę ,a następnie podaj dziecku mówiąc: „Botanika zajmuje się badaniem roślin.” Wskaż na etykietę i powiedz : „botanika”.

Prezentacje możesz przeprowadzić z użyciem innych przedmiotów niż ja.Inna roślina ,różne nasiona, liście, owoce. Fajną lekcje jeśli pogoda dopisze można przeprowadzić w ogrodzie ,w sadzie ,w parku itp.

Opowiedz dziecku ,że istnieją różne rośliny oraz ich części , które można badać. Taką prezentacje możemy zrobić dziecku już ok. 3 roku życia.

 

Skomentuj
Wprowadzenie do pisaniaPrezentacja 5
Mapowanie pomieszczeń w domu/mieszkaniu

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *