W tej prezentacji wprowadzimy dziecko w świat drzew. Potrzebujemy tacę zawierającą karty naukowe- części drzewa:
- 3 częściowe karty drzewa
- 3 częściowe karty -korona drzewa
- 3 częściowe karty -pień drzewa
- 3 częściowe karty -konary drzewa
- 3 częściowe karty -korzeń drzewa
- karty z definicjami
- puzzle -drzewo (opcjonalnie)
- mata/dywanik
Zaproś dziecko aby usiadło z tobą na podłodze. Rozłóżcie dywanik. Połóż tacę z kartami w górnym lewym rogu dywanika.
Weź cała kartę drzewa (obrazek i podpis), wskaż na podpis i przeczytaj : „Drzewo. To jest drzewo.” Następnie odczytaj definicję drzewa z karty.
Teraz weź całą kartę z koroną drzewa,wskaż na podpis i przeczytaj :” Korona. To jest korona.” Następnie odczytaj definicję drzewa z karty .
Weź cała kartę pnia drzewa (obrazek i etykieta), wskaż na podpis i przeczytaj : „Pień. To jest pień.” Następnie odczytaj definicję pnia z karty.
Weź cała kartę korzenia(obrazek i etykieta), wskaż na podpis i przeczytaj : „Korzeń. To jest korzeń.” Następnie odczytaj definicję korzenia z karty. Karty układaj od lewej do prawej w szeregu.
Można karty korony rozszerzyć o karty konary/gałęzie , liście.
Prezentacja 2
Powtarzamy kroki z prezentacji poprzedniej. Gdy wszystkie całe karty zostaną rozłożone przechodzimy do kolejnego kroku. Wybierz jedną z kart graficznych i przytrzymaj ją pod pierwsza całą kartą ,nie dotykając dywanika skanuj wszystkie karty aż znajdziesz tę właściwą. Umieść prawidłową kartę graficzną pod cała kartą. Kontynuuj dalej ,aż wszystkie karty zostaną rozłożone poniżej.
Następnie wybierz jedną kartę z podpisem i przytrzymaj ją na górze lecz nie dotykając dywanika powoli przeskanuj pierwszą całą kartę (obrazek i podpis) ,a następnie skanuj kartę z samą grafiką powoli od góry do dołu. Jeśli karta z napisem nie pasuje ,przejdź do kolejnej karty. Gdy karta jest właściwa połóż ja pod kartą z samym obrazkiem.Kontynuuj ,aż wszystkie karty zostaną rozłożone.
Jeśli będzie taka potrzeba podziel lekcję na trójstopniową (przykład lekcji trójstopniowej)
Dzieci mogą wykorzystać puzzle drzewa , etykiety z podpisami dopasowując je do elementów układanki
lub ułożyć puzzle odpowiednio pod każdą całą kartą,
mogą odrysowywać kształt puzzli na kartce i później pokolorować.
Często jak rozszerzyć działania z daną pomocą pokazują i inspirują nas same dzieci.
Wszystkie komentarze (2)
Kasia
Witaj! Czy Wasze puzzle to wersja dużą, czy mała? Zastanawiam się nad zakupem dla 7 latki ale tez dla 3-latków.
Replyanettaart
Nasze puzzle to ta mała wersja .Pozdrawiam
Reply