Gra w węża – prezentacja liczenia liniowego,uczy dopełniania do dziesięciu i zamiany poszczególnych składników sumy na kolejne dziesiątki ,jest to wstęp do liczenia i przekroczenia progu dziesiętnego. Wiek 4 lata i więcej.
Materiał:
- Taca ,a na niej :
1 pudełko zawierające 5 kompletów kolorowych pereł (DIY)
- 1 czerwony koralik
- 2 zielone koraliki
- 3 różowe koraliki
- 4 żółte koraliki
- 5 jasnoniebieskich koralików
- 6 lawendowych koralików
- 7 białych koralików
- 8 brązowych koralików
- 9 ciemnoniebieskich koralików
1 pudełko z czarno- białymi perłami
- 1 czarny
- 2 czarnych
- 3 czarnych
- 4 czarnych
- 5 czarnych
- 6 ( pierwsze pięć koralików czarne, ostatni koralik jest biały)
- 7 ( pierwsze pięć koralików czarne, ostatnie dwa koraliki są białe)
- 8 ( pierwsze pięć koralików czarne, ostatnie trzy koraliki są białe).
- 9 ( pierwsze pięć koralików czarne, ostatnie cztery koraliki są białe)
1 pudełko zawierające 10 łańcuchów złotych dziesiątek
oraz tzw mostek, zrobiłam go z kartonu, kwadrat/prostokąt z wyciętym trójkątem na dole/
Tak wygląda nasza taca z pudełkami do gry w 9
A tak oryginalny produkt :
Prezentacja główna :
Zaproś dziecko do stołu. Przynieś mate lub dywanik i połóż go na stole.
Przynieś tacę z pudełkami do gry w węża. Umieść tacę u góry maty. Usiądź przy stole razem z dzieckiem. Następnie z dwóch kompletów kolorowych pereł ułóż węża ,tworząc z pereł dziesiątki (1 i 9 , 4 i 6 itd.)
Weź mostek i użyj go do policzenia pereł ,głośno odliczając od 1 do 10. Po odliczeniu do dziesięciu kładziemy w tym miejscu mostek,
a następnie obok odliczonych koralików jeden złoty łańcuch dziesiątek.
Zabierz kolorowe perły i połóż w górnym prawym rogu maty.
Powtórz ten proces, aż wszystkie kolorowe pręciki zostaną wykorzystane i zamienione na 9 złotych dziesiątek.
Powiedz do dziecka: „Okazało się ,że kolorowy wąż to złoty wąż „.
Pokaż dziecku jak ma sprawdzić swoją pracę.
Do każdej złotej dziesiątki dopasuj odłożone na bok kolorowe perły aby tworzyły dziesiątki.
Po skończonej pracy złóż wszystko z powrotem do pudełek, pudełka na tace a taca na półkę. Powiedz dziecku, że jeśli będzie chciało może w każdej chwili wziąć pomoc i nią popracować.
Prezentacja 2
Przygotuj stół, matę i pudełka z perłami jak w prezentacji głównej. Utwórz czarno-białą piramidę z pereł z prawej strony maty.Tym razem stwórz węża z losowo wybranych, kolorowych pereł.
Weź mostek i wykorzystując go licz głośno koraliki od 1 do 10 i zaznacz miejsce mostkiem .
Po odliczeniu wymień kolorowe perły na złote, a pozostałe za mostkiem wymieniamy na czarne w takiej ilości w jakiej zostało na pręciku.
Ponownie odliczaj od 1 do 10, zaczynając od czarnych pereł.
Powtórz ten proces, aż wszystkie kolorowe perły zostaną wykorzystane i wymieniane na złote dziesiątki.
Pokaż dziecku jak ma sprawdzić swoją pracę. Rozłóż łańcuchy dziesiątek pionowo w pewnej odległości od siebie. Dopasuj kolorowe perły, tworząc z nich dziesiątki.
Po skończonej pracy złóż wszystko z powrotem do pudełek ,pudełka na tace a taca na półkę.
Powiedz dziecku, że jeśli będzie chciało może w każdej chwili wziąć pomoc i z niej korzystać.
Wszystkie komentarze (3)
Asia
Ładne materiały i zrozumiały opis:-) Czy pudełka do perełek sama robiłas czy kupowałas ? jesli kupowałas to napisz prosze gdzie. Z góry dziekuję,
Replyanettaart
Dziękuje ,zależało mi bardzo aby opis był jak najbardziej zrozumiały ,cieszę się, że tak się stało. Pojemniki kupowałam sama na Allegro od różnych sprzedawców, duże […] Read MoreDziękuje ,zależało mi bardzo aby opis był jak najbardziej zrozumiały ,cieszę się, że tak się stało. Pojemniki kupowałam sama na Allegro od różnych sprzedawców, duże pudło to taca 20 x 30 x 7 cm, 2 małe pudełka 9 x 11 x 6 cm i całkiem małe (bo już trzeciego o tych samych wymiarach nie dostałam) ma 8 x 8 x 4 cm. Jest jeszcze taka strona na której warto poszukać http://www.drewlandia.com.pl/. Pozdrawiam Read Less
ReplyAsia
@anettaart
Dziękuję za odp.:-)
Reply