Prezentacja 2
Zapisana historia w drzewach

27 stycznia, 2016

Materiał jaki potrzebujemy do tej prezentacji to kawałek pieńka . Układamy go na tacy. Siadamy z dzieckiem na podłodze i kładziemy tacę przed sobą.

 

Powiedz do dziecka wskazując na tacę ,że to jest kawałek pnia drzewa. Podnieś go,obejrzyj i podaj dziecku. Możesz powiedzieć:” To jest kawałek pnia drzewa ,który pomaga nam śledzić czas. Śledzenie jest częścią historii. ”                                                             Dodaj: ” Gdy popatrzycie na kawałek tego drewna ,zauważycie pierścienie,które powstały w drzewie. Licząc pierścienie możemy powiedzieć jak bardzo stare było to drzewo.”

Policzcie pierścienie i powiedzcie ile lat miało drzewo w oparciu o liczbę pierścieni. Przypomnij dziecku, że historia jest nauka o która bada jacy ludzie ,jakie miejsca i rzeczy zostały zapisane na naszej ziemi. Dziś liczyliśmy pierścienie na kawałku pnia drzewa. Historia została zapisana w drzewie,mogliśmy policzyć pierścienie i dowiedzieć się ile lat żyło to drzewo”.

My porównywaliśmy wiek naszego pieńka ze swoim,kto z nas jest starszy (no oczywiście okazało się ,ze to mama 🙂 ), kto jest młodszy. Wymyślaliśmy historię dotyczącą tego drzewa, gdzie rosło, co lub kogo mogło widzieć gdy tak wzrastało.

Aby uatrakcyjnić prezentacje możesz dodać kilka różnych kawałków drewna,możesz liczyć pierścienie wspólnie z dzieckiem lub dziecko liczy samo. Sprawdźcie czy wszystkie pierścienie są takiej samej grubości czy też nie. Jeśli pieniek jest świeżo wycięty ma piękny zapach,wąchajcie. Jeśli macie możliwość mieć różne gatunki drzew porównujcie je.

Pomysłów jest wiele.

photo-1443521647222-9bcdad5b93fa-1-e1454448337535

 

 

Skomentuj
Prezentacja 1
Wstęp – Taca historii.
Gra w dziewięć – Ilości

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *