Prezentacja 5
Mapowanie pomieszczeń w domu/mieszkaniu

20 lutego, 2016

Pierwsza mapa ,którą kreśliliśmy była to mapa półki. Dziś przejdziemy do czegoś większego, będzie to jakieś pomieszczenie w domu-salon ,kuchnia, pokój dziecka. Ja ze swoimi dziećmi zaczęłam od kuchni.

Przygotuj sobie papier najlepiej biały ,wybrałam papier pakowy (przytnij papier tak aby miał kształt pomieszczenia ,które będziecie mapować). Kredki lub flamastry. Musisz także przygotować sobie mapę pomieszczenia ,które będziecie kreślić.

 

 

Zaproś dziecko aby usiadło z tobą na podłodze i powiedz ,że dziś będziecie robić mapę (wymień nazwę pomieszczenia).Przypomnij dziecku ,że mapa to oraz ,który opowiada nam historię. Mapa pokoju opowie nam historię o tym co jest w naszym pokoju.

Pójdź z dzieckiem do pomieszczenia ,które będziecie kreślić i powiedz : „To jest pokój ,który będziemy dziś mapować”.

Weź kartkę dla siebie i dziecka oraz coś do rysowania. Rozłóż kartki na podłodze i zapytaj „Czy ten kawałek papieru jest tak duży jak nasz pokój?” Gdy padnie odpowiedz na pytanie ,powiedz : „Masz rację. Nasz papier jest mniejszy niż podłoga naszego pokoju.” Dodaj ,że mapy mogą duże miejsca ,zamienić w małe.

Weź papier i mazak i zaprowadź dziecko w lewy górny róg pokoju , wskaż pierwszy mebel w tym rogu.Powiedz dziecku:” To jest ______ (nazwa mebla) i znajduje się przy tej ścianie.”

Połóż papier i powiedz ,że masz zamiar wykorzystać ten papier tak ,jak by to była podłoga pokoju. Powiedz ,że masz zamiar narysować tu w tym miejscu _____ (nazwa mebla), będzie on na naszej mapie pokoju.

Wskaż teraz następny mebel ,który znajduje się na prawo od nakreślonego mebla i powiedz: „To jest kolejny mebel w pokoju (wskaż i nazwij go) i mam zamiar go tu narysować,znajdzie się na naszej mapie pokoju”

Kontynuuj tworzenie mapy idąc od lewej do prawej strony i od góry w dół,aż zakończysz.

Podnieś papier i powiedz: „To jest mapa naszego pokoju. Pamiętaj ,że mapa to obraz ,który opowiada nam historię o tym ,co znajduje się na podłodze w tym pokoju.”

Wskaż każdy kształt (od lewej do prawej i od góry w dół) ,który został narysowany na papierze i powiedz: „To jest miejsce gdzie znajduje się ____ (nazwa mebla) na podłodze. To jest miejsce gdzie znajduje się _____(nazwa mebla) na podłodze itd.

„Mapa pokoju opowiada nam historię.Mówi nam ,jakie meble znajdują się na podłodze w pokoju.”

Moim dzieciom nie wystarczyło mapowanie jednego pomieszczenia , z mapowany został prawie cały dom 🙂 a wiec wart przygotować sobie mapy kontrolne innych pomieszczeń. Dzieci mogą podpisywać przedmioty które znajdują się na mapie.

Kolejny wpis z geografii dotyczyć będzie mapowania ulicy ,ale na razie musimy zaczekać na lepsze warunki atmosferyczne.

 

 

Skomentuj
Prezentacja 2
Badanie roślin
Prezentacja 2
Żywe zwierzę – konkrety

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *