Rośliny, zwierzęta, skały

13 listopada, 2016

Rośliny, zwierzęta, skały

Potrzebujemy :

Tacę zawierającą koszyk a w nim :

  • 3 rośliny – prawdziwe
  • 3 figurki zwierząt
  • 3 skały
  • 3 etykiety : rośliny , zwierzęta , skały

dscn0559

Przygotuj:

3 etykiety : rośliny, zwierzęta, skały. Na odwrocie każdej etykiety należy dodać małe zdjęcia przedmiotów które będą sortowane. Umieść etykiety w koszyku. Włóż przedmioty do koszyka. Taca do prezentacji gotowa.

Prezentacja:

Usiądź dzieckiem na podłodze. Wyjaśnij mu, że dziś będziecie  porządkować rośliny, zwierzęta i skały. Umieść tacę  po swojej lewej stronie. Teraz weź koszyk.

Wyjmij etykietę „rośliny”  i powiedz: „Tak piszemy słowo ROŚLINY”. Weź etykietę i umieść ją bezpośrednio przed sobą. Weź etykietą :zwierzęta”  i powiedz: „Oto jak piszemy słowo ZWIERZĘTA. Umieść etykietę na prawo od etykiety roślin. Weź etykietę „skały” i powiedz: „Tak piszemy słowo SKAŁY. Umieść etykietę na prawo od etykiety zwierząt.

Teraz  wybierz przedmiot z koszyka  i przytrzymaj go bezpośrednio pod pierwszą etykietą. Zatrzymaj się i wskazując na pierwsza etykietę , przeczytaj : „ rośliny”

Zatrzymując się przy przedmiocie , zwróć się do dziecka z pytaniem : „Czy to jest roślina?” Jeśli dziecko odpowie „Tak”, powiedzieć: „To jest roślina” Umieść przedmiot pod etykietą „rośliny”.

dscn0564

Jeśli dziecko odpowiedzieć „nie” na pytanie wówczas przenieś obiekt nad drugą etykietę i przytrzymaj kilka sekund nad następna etykietą , przeczytaj „zwierzęta”  Zwróć się do dziecka z pytaniem : „Czy to jest zwierzę?” Jeśli dziecko odpowie „Tak”, powiedz : „To jest zwierzę”. Umieść obiekt pod etykietą  „zwierzęta”.

Jeśli dziecko odpowie „nie” na pytanie ,wówczas przenieś obiekt nad kolejną etykietę  i przytrzymaj kilka sekund nad nią czytając : „skały” Zwrócić się do dziecka z pytaniem: „Czy to jest skała ?” Jeśli dzieci odpowiedzieć „Tak”,  powiedz : „To jest skała”.Umieść przedmiot pod etykietą i przeczytaj : „skały”.

Po zakończeniu sortowania, możemy przez chwile popatrzeć na swoja pracę , a następnie pokazać dziecku jak można sprawdzić czy dobrze posortowaliśmy przedmioty z koszyka ,odwracając etykiety. Zdjęcia przedmiotów,  powinny być na odwrocie tych  etykiet.

dscn0568

Odłóż etykiety do kosza. Odstaw przedmioty do kosza. Powiedz dziecku, ze teraz samo może pracować z koszykiem roślin, zwierząt i skał.

Wiek dziecko : 3 lata i więcej

Wariacje i rozszerzenia

Dziecko może sortować na początek tylko dwie kategorie. Przedmioty w koszyku możemy zmieniać , należy wówczas pamiętać, aby przygotować kontrole błędu w postaci etykiet czy kart z obrazkami. Dzieci mogą narysować poszczególne kategorie na kartce lub wykonać obrazki inną techniką.

Można zrobić karty z obrazkami do sortowania.

Rośliny, zwierzęta, skały

Skomentuj
Ożywione, nieożywione, obumarłePodstawowe potrzeby roślin

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *