Prezentacja 4
Stoper i kisiel

29 stycznia, 2016

Ulubioną słodkością mojego młodszego syna jest kisiel. Gotujemy go bardzo często,postanowiłam więc ,że użyje go do dzisiejszej prezentacji do której potrzebuje tacę z zawartością:

  • stoper
  • opakowanie kisielu (można zrobić swój lub użyć kupionego w sklepie,u nas koniecznie musiały być dwa ,bo jeden to za mało 🙂 )
  • puste salaterki do kisielu (tyle ile będzie uczestników prezentacji)
  • łyżeczki do jedzenia gotowego kisielu
  • miód lub / i ksylitol (nie słodzimy cukrem dlatego taki skład u nas)
  • miseczka plus woda do rozrobienia proszku
  • łyżka
  • garnek z wodą do ugotowania kisielu

1

Tym razem prezentacje przeprowadzimy w kuchni. Zaproś tam dziecko i oznajmij ,że masz coś szczególnego i tym się z

nim podzielisz dziś. Weź z tacy stoper i powiedz: ” To jest stoper. Stoper może pomóc nam zapisać czas.” Możesz

powiedzieć ,ze zamierzasz go włączyć naciskając na start i podać go dziecku aby go obejrzało a gdy go odda naciśniesz

stop na stoperze. Wytłumacz ,że to własnie będzie zapisywanie czasu. Odczytaj czas na stoperze i powiedz; „Zajęło nam to

(podaj czas) aby przekazać stoper jedna osoba drugiej. Wiem ,bo mój stoper to zapisał . ”

Daj dziecku aby obejrzało dokładnie stoper ,pokaz jak uruchomić ,jak zatrzymać ,co widać na tarczy stopera, co to za

cyfry ,kropki itp.

Jeśli dziecko już obejrzy przedmiot ,powiedz: „Teraz zrobimy kisiel i użyjemy stopera aby zarejestrować ,zapisać ile czasu

nam to zajmie.” Wciśnij start i zabierzcie się za pracę.

Gdy już skończycie wciśnij stop i powiedz ,że własnie zapisaliście czas robienia kisielu,a pomógł nam w tym stoper”.

Odczytaj czas jaki zarejestrowaliście.

Na koniec waszej pracy możecie ze smakiem zjeść przygotowany kisiel :).

8

Zamiast  kisielu może to być przygotowanie popcornu , możemy upiec ciasto nastawiają minutnik w piekarniku itp.

Możecie porozmawiać o tym co się dzieje ,gdy kisiel zaczyna się gotować ,jak bulgocze jak robią się bąbelki na

powierzchni kisielu. Jeśli robicie popcorn ,to co się dzieje jak zaczynają pękać nasionka, jaki dźwięk wydają. Kiedy

pieczecie ciasto i zaczyna rosnąć ,co się dzieje z nim.

Pomyślcie czy czas mija szybko czy wolno,jeśli szybko to kiedy ,wolno kiedy. U nas oczywiście oczekiwanie na

kisiel wydawało się dla dzieci czymś strasznie długim. Kiedy odczytaliśmy czas były zdziwione ,że tak mało pokazał stoper.

Takie prezentacje można przeprowadzić już dla 2,5 latka.

 

 

 

Skomentuj
Prezentacja 3
Słoik fasoli
Geografia – Wprowadzenie

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *