Prezentacja 1
Pożywienie,powietrze,woda,rozmnażanie

14 lutego, 2016

Do naszej prezentacji z zoologii potrzebna będzie taca zawierająca :

  • mały pojemnik z ziemią
  • mały pojemnik z pokrywką (z powietrzem)
  • mały pojemnik z pokrywką w którym jest woda
  • mały koszyk w którym jest zdjęcie małego dziecka (człowieka , zwierzęcia)

Przygotuj sobie tacę (ewentualnie karton ,kartka z bloku technicznego ,podkładka itp jeśli nie masz tacy) ,którą dzielisz na 4 części za pomocą taśmy  maskującej.

Umieść pojemnik z glebą w pierwszej sekcji tacy i napisz na taśmie „pożywienie”,możesz też przykleić taśmę na pojemnik i napisać „pożywienie”.

Umieść mały zamykany pojemnik z powietrzem w drugiej części tacy,podpisz sekcję „powietrze”.

Kolejny mały ,zamykany pojemnik z wodą umieszczamy w trzeciej sekcji i podpisujemy „woda”.

W czwartej ,ostatnie sekcji ustaw koszyk ze zdjęciem i podpisz „rozmnażanie”.

Przygotuj sobie również etykietę z napisem ZOOLOGIA.

Masz już gotowa tacę do zoologi, która powinna wyglądać tak:

Zaczynamy prezentację od postawienia tacy najlepiej na podłodze ,usiądź z dzieckiem i poinformuj ,że będziecie robić specjalne badania na temat zoologii. Wyjaśnij ,że zoologia to nauka ,która zajmuje się badaniem zwierząt. Powiedz ,że zwierzęta to organizmy żywe a wszystkie żywe organizmy łączą cztery cechy wspólne.

Wskaż na etykietę zoologia i przeczytaj wyraz. Potem podnieś z tacy pojemnik z ziemią i odczytaj słowo z pierwszej części tacy – „pożywienie”.  Wyjaśnij ,że zwierzęta są żywe ,a wszystkie żywe organizmy potrzebują jedzenia. Ziemia daje nam nam ludziom i zwierzętom pożywienie w postaci roślin . Odłóż pojemnik z glebą na tacę i weź kolejny z pokrywką zawierający powietrze. Powtórz „Zwierzęta są żywe ,a wszystkie żywe organizmy potrzebują powietrza.” Odłóż pojemnik na tacę i sięgnij po pojemnik z woda a później po zdjęcie  ,powtarzając to samo co przy poprzednich pojemnikach.

Pozwól dziecku  niech obejrzy z bliska zawartość pojemników. Niech dotknie ziemi paluszkami ,włoży rękę do pojemnika z powietrzem-czy powietrze da się dotknąć . Pozwól dziecku włożyć rękę do wody ,możesz wlać do pojemnika wodę zdatna do picia ,będzie mogło się jej napić.

Jeśli macie możliwość możecie tak jak ja wprowadzić żywe zwierzę w celu prezentacji, mówiąc: „To jest żywe zwierzę. Potrzebuje jedzenia,powietrza i wody. Może się rozmnażać.” Taki element lekcji będzie czymś bardzo atrakcyjnym zwłaszcza w przypadku dziecka ,które nie ma żadnego zwierzaka w domu.

Pupila można pożyczyć  od sąsiadów ,rodziny ,na pewno ktoś użyczy nam żywego eksponatu do lekcji :).

 

Skomentuj
Powiedź mi na jaką literę zaczyna się …Wprowadzenie do pisania
Wszystkie komentarze (2)
  • Katarzyna P
    18 lutego, 2016 o 19:40

    Dziś rozmawiałam z naszą córką (7 lat) o czynnościach życiowych organizmów, postanowiła poszperać w sieci i trafiłam do Was :) Bardzo dziękuję, że podzieliłaś się […] Read MoreDziś rozmawiałam z naszą córką (7 lat) o czynnościach życiowych organizmów, postanowiła poszperać w sieci i trafiłam do Was :) Bardzo dziękuję, że podzieliłaś się swoim czasem i pokazałaś prezentację :) !!!! Bardzo chciałabym uczestniczyć w kursie Montessori ale na razie nie mam takiej możliwości :( Posiłkuję się na razie literaturą. Zapraszam do nas :) Read Less

    Reply
  • anettaart
    18 lutego, 2016 o 20:40

    Cieszę się, że nasza prezentacja komuś się przydała :) . Chciałabym podzielić się swoja wiedzą i przedstawić w jaki sposób i w jakiej mnie […] Read MoreCieszę się, że nasza prezentacja komuś się przydała :) . Chciałabym podzielić się swoja wiedzą i przedstawić w jaki sposób i w jakiej mnie więcej kolejności można wprowadzać poszczególne prezentacje z dziećmi z różnych dziedzin. Serce rośnie gdy widzę moje dzieci zafascynowane tym co im pokazuje wiec pomyślałam ,że warto podać to dalej :). Dziękuje za zaproszenie. Read Less

    Reply

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *