Czytanie wyrazów fonetycznych – poziom różowy
Celem tej prezentacji jest pomóc zdać sobie sprawę dziecku, iż słowo pisane to zbiór głosek reprezentowanych przez znaki graficzne i że to słowo ma jakieś znaczenie. Materiał wprowadza do czytania.
Czytanie wyrazów z przedmiotami
Materiał :
- Różowe pudełko zawierające 6 przedmiotów, których nazwy to dwu, trzyliterowe wyrazy fonetyczne
- różowe karty z napisami odpowiadające nazwom przedmiotów w pudełku – karty dostępne tu
- mata – dostępna tu

Prezentacja 1:
Czytanie wyrazów z przedmiotami
Poproś dziecko o przyniesienie maty i rozłóżcie na stoliku lub podłodze. Przynieście koszyk z przedmiotami i kartami. Następnie pojedynczo wyjmij przedmioty i ustaw je na macie.

Kiedy juz wszystkie przedmioty będą wyjęte, poproś dziecko o przeczytanie podpisów.

Teraz dziecko bierze jedną kartę, czyta i dopasowuje do przedmiotu, kładąc kartę obok.

Kontrola błędu : rodzic, nauczyciel
Wiek : 4 lata
Gdy dziecko zakończy pracę, sprawdzamy ją. Dobrze mieć więcej takich zestawów (figurki i karty) 6 do 12.
Czytanie wyrazów z obrazkami
Materiał :
- Pudełko, koszyczek zawierający 6 obrazków, których nazwy to krótkie dwu, trzyliterowe wyrazy fonetyczne
- różowe karty z napisami odpowiadające nazwom obrazków w pudełku – karty dostępne tu
- mata – dostępna tu

Prezentacja 2:
Dziecko wybiera sobie pudełko z obrazkami.

Czyta wyrazy, a następnie dopasowuje je do obrazków. Powtarzamy to samo co w przypadku przedmiotów jak w poprzedniej prezentacji.

Dobrze mieć różnych, kilka zestawów.