Widok z lotu ptaka - złote perły

12 lipca, 2016

Widok z lotu ptaka – złote perły

Dzisiejszą prezentacje ze względu na ładną pogodę zrobiliśmy na zewnątrz. Normalnie nasz Bank ma swoje miejsce w pokoju na wyznaczonym do tego stoliku.

Widok z lotu ptaka

Prezentacja ,która dziś pokażę  pomaga dziecku zrozumieć strukturę i hierarchię układu dziesiętnego. Kontrola błędu to materiał – w Banku jest dokładnie 45 szt. w każdej grupie. Wiek dziecka 4 lata i więcej.

Materiał: 

– Materiał do gry w bank :

  • 45 (kostek) tysięcy
  • 45 kwadratów setek na tacy
  • 45 dziesiątek w małym pudełku
  • 45 jednostek umieszczonych w pojemniku
  • taca
  • dywanik podłogowy  lub mata matematyczna – ja użyłam do symboli i ilości ( tu wkrótce sposób jej wykonania )

Widok z lotu ptaka - złote perły

Prezentacja : 

Zaproś dziecko do prezentacji , przynieście dywan lub matę i rozłóżcie na podłodze , gdzieś gdzie będzie dużo przestrzeni. Przynieście materiał i połóżcie w górnym rogu nad dywanem. Weź pudełko z jednostkami i połóż je obok tacy ze złotym materiałem ,następnie zrób to samo z dziesiątkami .

Weź jedną perłę i umieść ją w prawym górnym rogu dywanika, odlicz „jeden”. Kontynuuj taka samą czynność z dwiema jednostkami , z trzema jednostkami itd. układając je pionowo ,poniżej w pewnej odległości aż dojdziesz do 9 jednostek.

Zapytaj dziecko co będzie po 9 jednostkach. Powinno odpowiedzieć : „Jedna dziesiątka”.

Weź jedną dziesiątkę i ułóż ja po lewej stronie od jednostek. Kontynuujcie taką samą czynność z dwiema dziesiątkami, z trzema dziesiątkami itd. układając je pionowo ,poniżej w pewnej odległości aż dojdziesz do 9 dziesiątek.

Zapytaj dziecko co będzie po 9 dziesiątkach. Powinno odpowiedzieć : „Jedna setka „.

Weź jedną setkę i ułóż ja po lewej stronie od dziesiątek. Kontynuujcie taką samą czynność z dwiema setkami , z trzema setkami  itd. układając je pionowo ,poniżej w pewnej odległości aż dojdziesz do 9 setek.

Zapytaj dziecko co będzie po 9 dziesiątkach. Powinno odpowiedzieć : „Jeden tysiąc „.

Weź jeden tysiąc i ułóż go po lewej stronie od setek. Dziecko przynosi dwa tysiące , trzy tysiące itd. układa je pionowo ,poniżej w pewnej odległości aż dojdzie do 9 tysięcy.

Po ułożeniu materiału przeprowadź  drugi i trzeci etap lekcji trójstopniowej czyli :

  • „Pokaz mi 300”
  • ” Co to jest ? „

W tym wpisie znajdziecie informacje jak zrobić Bank. Kiedy pracowałam ze starszym synem ,korzystałam z materiału który sama zrobiłam , z czasem udało mi się zakupić tysiące i setki z którymi pracuje teraz młodszy syn. Złote perły dziesiątki też robiłam sama. Zapraszam

Widok z lotu ptaka – złote perły

 

Skomentuj
Złoty materiał – Bank – jak zrobićŁańcuch setki
Wszystkie komentarze (2)
  • Zofia
    03 kwietnia, 2017 o 02:23

    A jak uszyłaś pomoc kocyk?

    Reply
    • anettaart
      @Zofia
      03 kwietnia, 2017 o 19:33

      Jest to mata matematyczna - symbole i ilości. Jest uszyta z pasów zielonych, niebieski , czerwonych, linie są z wąskiej wstążką.

      Reply

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *