Widok z lotu ptaka – złote perły
Dzisiejszą prezentacje ze względu na ładną pogodę zrobiliśmy na zewnątrz. Normalnie nasz Bank ma swoje miejsce w pokoju na wyznaczonym do tego stoliku.
Prezentacja ,która dziś pokażę pomaga dziecku zrozumieć strukturę i hierarchię układu dziesiętnego. Kontrola błędu to materiał – w Banku jest dokładnie 45 szt. w każdej grupie. Wiek dziecka 4 lata i więcej.
Materiał:
– Materiał do gry w bank :
- 45 (kostek) tysięcy
- 45 kwadratów setek na tacy
- 45 dziesiątek w małym pudełku
- 45 jednostek umieszczonych w pojemniku
- taca
- dywanik podłogowy lub mata matematyczna – ja użyłam do symboli i ilości ( tu wkrótce sposób jej wykonania )
Prezentacja :
Zaproś dziecko do prezentacji , przynieście dywan lub matę i rozłóżcie na podłodze , gdzieś gdzie będzie dużo przestrzeni. Przynieście materiał i połóżcie w górnym rogu nad dywanem. Weź pudełko z jednostkami i połóż je obok tacy ze złotym materiałem ,następnie zrób to samo z dziesiątkami .
Weź jedną perłę i umieść ją w prawym górnym rogu dywanika, odlicz „jeden”. Kontynuuj taka samą czynność z dwiema jednostkami , z trzema jednostkami itd. układając je pionowo ,poniżej w pewnej odległości aż dojdziesz do 9 jednostek.
Zapytaj dziecko co będzie po 9 jednostkach. Powinno odpowiedzieć : „Jedna dziesiątka”.
Weź jedną dziesiątkę i ułóż ja po lewej stronie od jednostek. Kontynuujcie taką samą czynność z dwiema dziesiątkami, z trzema dziesiątkami itd. układając je pionowo ,poniżej w pewnej odległości aż dojdziesz do 9 dziesiątek.
Zapytaj dziecko co będzie po 9 dziesiątkach. Powinno odpowiedzieć : „Jedna setka „.
Weź jedną setkę i ułóż ja po lewej stronie od dziesiątek. Kontynuujcie taką samą czynność z dwiema setkami , z trzema setkami itd. układając je pionowo ,poniżej w pewnej odległości aż dojdziesz do 9 setek.
Zapytaj dziecko co będzie po 9 dziesiątkach. Powinno odpowiedzieć : „Jeden tysiąc „.
Weź jeden tysiąc i ułóż go po lewej stronie od setek. Dziecko przynosi dwa tysiące , trzy tysiące itd. układa je pionowo ,poniżej w pewnej odległości aż dojdzie do 9 tysięcy.
Po ułożeniu materiału przeprowadź drugi i trzeci etap lekcji trójstopniowej czyli :
- „Pokaz mi 300”
- ” Co to jest ? „
W tym wpisie znajdziecie informacje jak zrobić Bank. Kiedy pracowałam ze starszym synem ,korzystałam z materiału który sama zrobiłam , z czasem udało mi się zakupić tysiące i setki z którymi pracuje teraz młodszy syn. Złote perły dziesiątki też robiłam sama. Zapraszam
Widok z lotu ptaka – złote perły
Wszystkie komentarze (2)
Zofia
A jak uszyłaś pomoc kocyk?
Replyanettaart
@Zofia
Jest to mata matematyczna - symbole i ilości. Jest uszyta z pasów zielonych, niebieski , czerwonych, linie są z wąskiej wstążką.
Reply